Bankrekeningnummer wijzigen

Wil je dat je abonnement van 1 van onze spellen van een andere rekening wordt afgeschreven? Of wil je gewonnen bedragen naar een ander bankrekeningnummer laten storten? Dan kun je je bankrekeningnummer wijzigen.

Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

Om je bankrekeningnummer te wijzigen vragen we je enkele documenten naar ons op te sturen. Onze klantenservice kan dan je rekeningnummer aanpassen.

  1. Maak een kopie van de vóórkant van je bankpas behorend bij het bankrekeningnummer wat je voortaan wilt gebruiken.
  2. Maak een duidelijke foto of kopie van je paspoort of identiteitskaart. Lever deze kopie veilig aan; dit houdt in dat je BSN-nummer niét zichtbaar is. Dit kun je eenvoudig doen met het gebruik van de KopieID app of bewerk de foto zelf.
  3. Stuur, onder vermelding van “wijzigingen bankrekeningnummer", beide documenten naar ons op samen met de volgende gegevens:
    Je voornaam, tussenvoegsel, achternaam, straat, huisnummer, postcode en woonplaats. De laatste 3 cijfers van het huidige rekeningnummer dat we van je gebruiken. De datum waarop de wijziging in moet gaan. Het telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken voor eventuele vragen. Vermeld je e-mailadres voor de bevestiging van het wijzigen van je rekeningnummer.

Per email kun je deze gegevens mailen naar informatie@nederlandseloterij.nl of per post naar: Nederlandse Loterij , Postbus 818 2700 AV, Zoetermeer.

Je ontvangt binnen 5 dagen van ons een reactie waar in wij vermelden of de wijziging gelukt is.

Kopie legitimatiebewijs veilig aanleveren

We hebben niet alle gegevens op je legitimatiebewijs nodig, het is dan ook verstandig om de kopie veilig aan te leveren. Hiervoor worden de volgende stappen geadviseerd door de Rijksoverheid:

  • Maak in de kopie je Burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.

  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.

  • Schrijf op de kopie voor welke instantie of welk product de kopie is bedoeld.

  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie afgeeft.

Wat doen jullie met de kopieën van mijn bankpas en legitimatiebewijs?

Uiteraard gebruiken wij de kopie van je bankpas en legitimatiebewijs alleen voor het wijzigen van je bankrekeningnummer, daarna verwijden we deze gegevens uit onze systemen.

Waarom kan ik mijn bankrekeningnummer niet online wijzigen?

Omdat we je bankrekeningnummer gebruiken voor automatische incasso’s van je abonnement en/of voor het uitbetalen van je gewonnen prijzen willen we zeker zijn dat het bankrekeningnummer dat wij gebruiken echt van jou is. Dat kan alleen met het controleren van je bankpas en je legitimatiebewijs.

Veilige kopie maken met KopieID app

Een kopie van je legitimatiebewijs kun je met hulp van de KopieID app beveiligen. Zo sta je niet meer persoonlijke informatie af dan strikt nodig. Je kunt de KopieID app downloaden in de Apple App Store, Google Play Store of Windows Phone. De app is een uitgave van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Meer lezen over het veilig aanleveren van de kopie van je legitimatiebewijs.

Wat moet ik doen als ik ga overstappen naar een nieuwe bank?

Maak je gebruik van de overstapservice van je nieuwe bank, dan stuurt jouw bank ons je nieuwe bankrekeningnummer. Wij verwerken het bij ontvangst binnen maximaal 5 werkdagen. Je hoeft verder niks te doen. Zodra wij jouw nieuwe bankrekeningnummer hebben ontvangen, ontvang je van ons een e-mail dat alles in goede orde is ontvangen. Zodra het is verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging dat alles succesvol is verwerkt.