Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Neem hierover in eerste instantie contact op met de klantenservice van Nederlandse Loterij. Als je al bij de Klantenservice bent geweest, van hen een reactie hebt ontvangen, maar hier nog steeds een klacht over hebt of er anderszins niet met hen uitkomt, kun je terecht bij de Ombudsman

Wat doet de Ombudsman voor jou?

De Ombudsman onderzoekt, evalueert en beoordeelt klachten en vragen over de activiteiten van Nederlandse Loterij, waarbij je er niet bent uitgekomen met de Klantenservice.

Welke voorwaarden zijn verbonden aan het indienen van een klacht bij de Ombudsman?

Ten eerste moet het gaan om een klacht. Hieronder verstaan wij: een formeel kenbaar gemaakte uiting van ongenoegen over een door Nederlandse Loterij geleverde dienst of handeling die de klager met Nederlandse Loterij en/of één van haar spellen heeft ervaren. Deze dienst of handeling heeft maximaal 12 maanden geleden plaatsgevonden. Nederlandse Loterij organiseert de volgende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, TOTO, Lucky Day, Eurojackpot, Krasloten en Miljoenenspel.

Daarnaast moet je klacht gemotiveerd zijn en voorzien van: je naam, adres en woonplaats. Met deze gegevens kunnen we een koppeling maken met onze klantenadministratie. Eventuele speelgegevens kunnen in dat geval worden meegenomen in de behandeling van je klacht.

Als je klacht aan deze voorwaarden voldoet, stuur dan een e-mail naar: ombudsman@nederlandseloterij.nl. Klachten die niet aan deze voorwaarden voldoen, worden niet door de Ombudsman in behandeling genomen.

De Ombudsman laat je binnen twee weken weten of je klacht in behandeling wordt genomen. Als dat zo is, ontvang je uiterlijk binnen 6 weken na het indienen van je klacht een inhoudelijke reactie.

Dus voordat je een klacht indient bij de Ombudsman:

  1. Heb je je klacht al ingediend bij Klantenservice van Nederlandse Loterij en antwoord van hen ontvangen?.
  2. Gaat je klacht over iets dat maximaal 12 maanden geleden is gebeurd?
  3. Is je klacht gemotiveerd en staat je naam, adres, woonplaats en woonplaats vermeld?

Als je alle drie deze vragen met “ja” kunt beantwoorden, kun je een e-mail sturen naar ombudsman@nederlandseloterij.nl.

Wij vinden het belangrijk dat wij jou kunnen bereiken om de behandeling van je klacht voorspoedig te laten verlopen. Het helpt ons als je je telefoonnummer vermeldt in je e-mail. Hierdoor kunnen we je, naast e-mail of per post, sneller en makkelijker bereiken in het geval van het opvragen van nadere gegevens of het geven van een toelichting op de behandeling van je klacht.

Wie is de Ombudsman?

Willemijn Vorderman-Jansen is de Ombudsman van Nederlandse Loterij. Zij onderzoekt, evalueert en beoordeelt, of Nederlandse Loterij jouw klacht volgens de gestelde normen heeft afgehandeld.

De Ombudsman rapporteert rechtstreeks aan de Raad van Commissarissen, die toezicht houdt op het Bestuur van Nederlandse Loterij en op de algemene gang van zaken.