Nederlandse Loterij waar heel Nederland wint

Wanneer kun je terecht bij de Ombudsman?

Heb je een zorg of melding over de activiteiten van Nederlandse Loterij en ben je het niet eens met de schriftelijke reactie van onze klantenservice? Leg je kwestie dan voor aan de Ombudsman, die deze onafhankelijk onderzoekt, evalueert en beoordeelt.

1. Eerste hulp bij vragen

Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice? Dat is de eerste stap. Heb je dat nog niet gedaan? Neem dan contact op via onderstaande button.

Contact Klantenservice

2. Ontvang een schriftelijke reactie

Onze klantenservice beoordeelt je melding en stuurt een schriftelijke reactie via e-mail of chat. Het moet gaan om een melding die al is ingediend bij de klantenservice van Nederlandse Loterij en waarvan je een schriftelijke reactie hebt ontvangen. Als je alleen telefonisch contact hebt gehad, vraag dan de klantenservice om een schriftelijke reactie.

3. Leg je kwestie voor aan de Ombudsman

Kom je er met onze klantenservice niet uit en ben je het niet eens met hun schriftelijke reactie? Dan kun je je kwestie voorleggen aan de Ombudsman.

Voorwaarden:

  • Je hebt al contact gehad met de klantenservice en een schriftelijke reactie ontvangen.
  • De melding heeft betrekking op een situatie die maximaal 12 maanden geleden heeft plaatsgevonden.
  • Het moet gaan om één van onze kansspelen: Staatsloterij, Eurojackpot, Lotto, Lucky Day, Krasloten, Miljoenenspel, TOTO Winkel, TOTO Sport, TOTO Casino of Winnitt.
  • Om je melding goed te kunnen beoordelen, vragen we je deze zo volledig mogelijk in te sturen. Vermeld hierbij in ieder geval je naam, adres, woonplaats en een duidelijke omschrijving van de situatie.

Wie is de Ombudsman?

Liesbeth van der Zanden is de Ombudsman van Nederlandse Loterij. Zij onderzoekt, evalueert en beoordeelt, of Nederlandse Loterij jouw melding volgens de gestelde normen heeft afgehandeld.

De Ombudsman rapporteert rechtstreeks aan de Raad van Commissarissen, die toezicht houdt op het Bestuur van Nederlandse Loterij en op de algemene gang van zaken.

Goed om te weten

  • De Ombudsman laat je binnen twee weken weten of je kwestie in behandeling wordt genomen. Als dat zo is, ontvang je na ongeveer 6 weken na het indienen van je melding een inhoudelijke reactie.
  • Wanneer je de reactie van de Ombudsman hebt ontvangen, is de procedure bij de Ombudsman afgerond en wordt de zaak gesloten. Mocht je het niet eens zijn met de uitkomst, dan kan de Ombudsman helaas niets meer voor je betekenen. De Ombudsman geeft één inhoudelijke reactie per kwestie.