Over de Ombudsman

Wat doet de Ombudsman voor jou?

De Ombudsman onderzoekt, evalueert en beoordeelt klachten en vragen over de activiteiten van Nederlandse Loterij, waarbij je er niet bent uitgekomen met de Klantenservice van Nederlandse Loterij.

Nederlandse Loterij organiseert de volgende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Toto, Lucky Day, Eurojackpot, Krasloten en Miljoenenspel.

Heb je een klacht over één van deze kansspelen, waarbij je er niet bent uitgekomen met de Klantenservice van Nederlandse Loterij, dan kun je contact opnemen met onze Ombudsman, Willemijn Jansen. Zij onderzoekt, evalueert en beoordeelt, of Nederlandse Loterij jouw klacht volgens de gestelde normen heeft afgehandeld.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Heb je hier nog geen contact over gehad met Nederlandse Loterij, neem dan in eerste instantie contact op met de klantenservice.

Als je al bij de Klantenservice bent geweest, van hen een reactie hebt ontvangen, maar hier nog een klacht over hebt of er anderszins niet met hen uitkomt, kun je terecht bij de Ombudsman.

Klacht indienen?

Ben je er eerder niet uitgekomen met de klantenservice en wil je een klacht indienen? Neem dan contact op via ombudsman@nederlandseloterij.nl.

Stuur de eerdere correspondentie over je klacht met de Klantenservice altijd mee, dit zorgt voor een snellere behandeling. Daarnaast moet je klacht gemotiveerd zijn en voorzien van je naam, je (e-mail) adres en je woonplaats. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.

De Ombudsman stuurt je een ontvangstbevestiging en laat je binnen twee weken weten of je klacht verder in behandeling wordt genomen.