Account

Heb je nog geen Nederlandse Loterij account, maak dan een account aan via de website van één van onze spellen. Ga bovenaan deze pagina naar 'Alle spellen' en kies je spel naar keuze. Klik vervolgens eenvoudig op "Registreren".

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Heb je een Nederlandse Loterij account, maar moet je die nog activeren? Activeer hier je account.
Om je account te activeren heb je de volgende gegevens nodig:

  • Jouw klantnummer (Dit klantnummer kun je vinden in de e-mails en brieven die je van ons ontvangt)
  • Het bij ons geregistreerde bankrekeningnummer
  • Het bij ons bekende e-mailadres
  • Kies een wachtwoord en jouw Nederlandse Loterij account is geactiveerd

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Klik op een spelpagina naar keuze bovenaan op de “inloggen” knop. Nu zal je de mogelijkheid hebben om in te loggen. In hetzelfde scherm staat een link “Inloggegevens vergeten”. Klik op die link en doorloop de vervolgstappen.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Bij Nederlandse Loterij vinden we het belangrijk dat de accounts van onze spelers goed beschermd zijn. Multi Factor Authenticatie (MFA) is een beveiligingsmethode waarmee je in twee stappen toegang krijgt tot je account. Stap 1 is een wachtwoord, iets wat je weet. Stap 2 is iets wat je hebt, zoals een app op je telefoon of een vingerafdruk. Voor stap 2 gebruiken we bij Nederlandse Loterij één van de volgende mogelijkheden: authenticatie app, biometrisch kenmerk en een recovery code.

Lees meer over Multi Factor Authenticatie en het instellen hiervan.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Bekijk alle vragen

Registreren/Inloggen

Je kunt inloggen met je e-mailadres/gebruikersnaam. Als je je wachtwoord of gebruikersnaam niet meer weet, kun je dit opnieuw instellen. Klik op Inloggen en kies daarna voor 'Inloggegevens vergeten?'.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

In elke e-mail van onze spellen staat je klantnummer. Ook in de bevestigingsmail of brief van je afgesloten abonnement staat je klantnummer vermeld. Kun je je klantnummer niet vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Heb je al een account op je bankrekeningnummer, maar weet je niet meer onder welk e-mailadres je dit geregistreerd hebt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Je speelt mee door een account aan te maken. Dat doe je door naar het spel van jouw keuze te gaan en op registreren te klikken. Vul je gegevens in, maak een wachtwoord aan en je bent klaar om online mee te spelen met alle Nederlandse Loterij spellen.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Bekijk alle vragen

Wallet

Vanuit je account bij ‘wallet & transacties’ kun je eenvoudig geld opwaarderen naar je wallet door middel van iDEAL en creditcard (Visa en Mastercard). Staat jouw bank niet aangesloten bij iDEAL, maar heb je wel een IBAN uit één van de SEPA-landen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Vanuit je account bij ‘Wallet & transacties’ kun je eenvoudig geld uitbetalen naar je rekening, mits je je leeftijd hebt bevestigd via iDIN. Zie hiervoor de informatie 'Leeftijd bevestigen geld uitbetalen'. Het minimum bedrag om uit te betalen is €5,-.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

In je wallet kun je instellen of de gewonnen prijsbedragen overgemaakt worden naar:

  • Wallet
  • Bankrekening
Controleer je instellingen om te zien waar je prijs wordt overgemaakt. Let op: het kan tot 5 werkdagen duren voordat je gewonnen prijs overgemaakt is. Je kunt op dit moment maximaal €5.000 in je wallet hebben staan. Win je een prijs die hoger is dan dit bedrag, of waarmee je dit bedrag in je wallet overschrijdt, dan storten wij het geld onafhankelijk van je instellingen direct op je bankrekening.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Voordat we geld uitbetalen op je bankrekening willen we zeker weten dat je 18 jaar of ouder bent. Dit kun je bevestigen middels iDIN. Dit is heel eenvoudig en duurt maar 2 minuten. Meer informatie over iDIN vind je hier.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Bekijk alle vragen

Algemeen

Heb je gewonnen met 1 van onze spellen en ben je benieuwd wanneer en hoe je je prijs ontvangt? Lees meer over prijs innen.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

NOS heeft besloten afscheid te nemen van de pagina’s die niet behoren tot de functie van de publieke omroep, waaronder het verstrekken van informatie over loterijen en uitslagen. Daarom zijn per 1 februari 2022 de uitslagen van Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Lucky Day en TOTO niet meer beschikbaar op NOS Teletekst. Uiteraard kun je deze informatie wel vinden op onze website, bij de spellen.

Trekkingsuitslag Lotto
Trekkingsuitslag Staatsloterij
Trekkingsuitslag Eurojackpot
Trekkingsuitslag Lucky Day
Uitslagen TOTO-13

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

We vinden het jammer dat je overweegt om je abonnement op 1 van onze spellen stop te zetten. Je kunt je abonnement wijzigen of helemaal opzeggen. Lees meer.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Nederlandse Loterij is de naam achter tien bekende spelmerken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Lucky Day, Krasloten, Miljoenenspel, TOTO Winkel, TOTO Sport, TOTO Casino en Winn-itt. Lees hier een korte uitleg over onze spellen.

Was dit nuttig?

Wat fijn dat je vraag is beantwoord, prettige dag verder!

Jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden. Stuur ons je vraag en we helpen je graag verder. Je kunt ons natuurlijk bellen of een berichtje sturen.

Bekijk alle vragen

Direct contact

Wij zijn via Facebook Messenger te bereiken op werkdagen van 09.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.

We proberen je binnen 24 uur een reactie te geven.

Stuur je bericht naar Nederlandse Loterij

Wij zijn via X te bereiken op werkdagen van 09.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.

We proberen je binnen 8 uur een reactie te geven.

Stuur je bericht naar @NLLoterij

Wij zijn telefonisch te bereiken op werkdagen van 09.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.

We proberen je zo snel mogelijk te woord te staan.

Bel ons op 070 550 08 52 tegen normaal tarief.

In de week van de Koningsdagtrekking en de Oudejaarstrekking zijn wij ook op zondag telefonisch bereikbaar.

Heb je een vraag over TOTO? Bel dan 070 550 08 05. Klantenservice TOTO is van maandag t/m zondag 24 uur per dag bereikbaar.

Heb je je antwoord niet gevonden?

Misschien zoek je dit:

Heb je een klacht?

Heb je een klacht? Klik hier voor meer informatie over onze klachtenprocedure.

Speel bewust

Speel bewust betekent dat je je speelgedrag onder controle hebt. Je speelt met wat je kunt missen en je laat je niet in de verleiding brengen om meer in te zetten of meer loten te kopen. Meespelen mag nooit ten koste gaan van het plezier. Lees verder.

Ook kans maken op een van de vele prijzen?

Koop een lot online of in een van de vele verkooppunten in het land. Er is altijd wel een verkooppunt in jouw buurt. Zoek een verkooppunt.


Bezoekadres

Nederlandse Loterij
Laan van Hoornwijck 55
2289 DG Rijswijk

Heb je een prijs gewonnen? Gefeliciteerd! Bekijk alle informatie over prijzen innen.