You Never Walk Alone
Terug

Maxim Hartman krijgt iedereen aan het sporten in 'Geen Smoesjes'

Maxim Hartman confronteert Nederlanders op straat met smoesjes om niet te gaan sporten in de campagne ‘Geen Smoesjes’. Uniek Sporten en Nederlandse Loterij willen met deze nieuwe campagne heel Nederland in beweging krijgen. Nederlanders, met en zonder handicap, worden gestimuleerd af te stappen van de bekende smoesjes om niet te sporten.

Bewustwording creëren

Sporten en bewegen maakt je fysiek en mentaal sterker. De sportcommunity Uniek Sporten helpt iedereen met het vinden van de juiste sport, financiert sporthulpmiddelen en brengt je in contact met verschillende sportaanbieders in de omgeving. Op deze manier worden al veel drempels weggenomen. Door middel van deze nieuwe campagne met Maxim Hartman wordt geprobeerd om ook de laatste, intrinsieke drempels weg te halen, waarmee Uniek Sporten en Nederlandse Loterij samen bewustwording rondom beweging creëren.

Gelijke kansen voor iedereen

De missie van Uniek Sporten sluit aan bij het doel van Nederlandse Loterij: het creëren van een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Daar horen gelijke kansen bij, voor zowel top- als breedtesport. Ook geeft Maxim Hartman een kijkje achter de schermen bij het nieuwe SBS-programma You Never Walk Alone, dat zondag 3 september van start gaat. De campagne is vanaf maandag 4 september te zien via social media en online video.

Over Uniek Sporten en Nederlandse Loterij

Sporten en bewegen is niet alleen gezond, maar ook erg leuk om te doen! Het is goed voor je conditie, je wordt er fit en vrolijk van én tijdens het sporten kun je sociale contacten opdoen. Uniek Sporten vindt daarom dat sporten voor iedereen belangrijk is, een beperking hoeft daarbij geen belemmering te zijn.

Nederlandse Loterij is supporter van Uniek Sporten. Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland met negen spelmerken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Sport, TOTO Casino en TOTO Winkel. In 2022 heeft Nederlandse Loterij € 5.829 miljoen aan prijzengeld uitgekeerd aan haar spelers (inclusief kansspelbelasting). Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2022 ging het om een bedrag van € 195 miljoen.

Veelgestelde vragen 'Geen Smoesjes' campagne