Heb je een vraag over het gebruik van jouw persoonsgegevens of wil je gebruik maken van een van jouw privacy rechten? Volg dan onderstaande checklist zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

  1. Stuur een e-mail naar consumentenprivacy@nederlandseloterij.nl
  2. Zet duidelijk in de aanhef van je e-mail waarover je vraag gaat:
    Wil je gebruikmaken van je privacy rechten? Zet dan één van onderstaande rechten in de aanhef:

    - Recht op inzage van je gegevens: als je wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben.
    - Recht op rectificatie: als je gegevens wilt laten aanpassen. Wil je je bankrekeningnummer aanpassen? Lees hier meer.
    - Recht op bezwaar: als je niet wilt dat Nederlandse Loterij voor een bepaald doel (een deel van jouw) gegevens gebruikt. Zoals het gebruik van je e-mailadres of telefoonnummer voor commerciële doeleinden.
    - Recht op gegevenswissing: als je niet wilt dat Nederlandse Loterij beschikt over jouw persoonsgegevens.
    - Recht op beperking van verwerking: als je wilt dat Nederlandse Loterij minder persoonsgegevens van jou gebruikt.
    - Recht op dataportabiliteit: als je wilt dat Nederlandse Loterij jouw persoonsgegevens overdraagt aan een andere partij.
    - Recht op menselijke blik bij geautomatiseerde besluitvorming: in geval van er op basis van jouw persoonsgegevens geautomatiseerd een besluit wordt genomen, mag je ons vragen om dit door een medewerker te laten controleren.

    Meer informatie over deze rechten kun je terugvinden in ons privacy statement.
  3. Licht je verzoek toe in de e-mail.
    Beschrijf in de e-mail jouw verzoek.
  4. Vermeld in de e-mail jouw gegevens.
    - Je voornaam, tussenvoegsel, achternaam, straat, huisnummer, postcode en woonplaats.
    - Het telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken voor eventuele vragen.
    Met deze gegevens kunnen we een koppeling maken met onze klantenadministratie. Wij vinden het belangrijk dat wij jou kunnen bereiken om de behandeling van je verzoek voorspoedig te laten verlopen. Het helpt ons als je je telefoonnummer vermeldt in je e-mail. Hierdoor kunnen we je, naast e-mail of per post, sneller en makkelijker bereiken in het geval van het opvragen van nadere gegevens of het geven van een toelichting op de behandeling van je verzoek.
  5. Stuur een kopie van je legitimatiebewijs mee ter verificatie.
    Om er zeker van te zijn dat de opgevraagde gegevens niet in verkeerde handen vallen, vragen we je een kopie legitimatie mee te sturen met je verzoek. (In het geval je bezwaar maakt tegen gebruik van je telefoonnummer en/of e-mailadres voor commerciële doelen, hoef je geen kopie legitimatiebewijs mee te sturen.) Voor het wijzigen van je bankrekeningnummer hebben we ook een kopie van de voorkant van je bankpas nodig. Lees hier meer over het wijzigen van je bankrekeningnummer.


    Meer over het veilig aanleveren van deze gegevens lees je hier.

Je ontvangt binnen 1 maand een inhoudelijke reactie over jouw verzoek.

Let op: indien je jouw vraag of verzoek (ook) wilt indienen voor het gebruik van jouw gegevens door TOTO, dien je deze e-mail (ook) te sturen naar toto@nederlandseloterij.nl.