Terug

Wallet en transacties

Je wallet is je digitale portemonnee bij Nederlandse Loterij. Met deze wallet kun je meespelen met onze spellen. Je waardeert je wallet op met iDeal en als je wilt, betalen we ook je gewonnen bedragen uit in je wallet. En al je transacties staan overzichtelijk bij elkaar in jouw Nederlandse Loterij account.

Saldo

Waar vind ik mijn saldo?

Wil je snel inzien hoeveel saldo/(speel)tegoed je hebt in je wallet? Wanneer je inlogt in je Nederlandse Loterij account zie je meteen rechtsboven in je scherm jouw saldo staan.

Saldo opwaarderen

Saldo opwaarderen

Geld opwaarderen naar je wallet is heel eenvoudig.

  1. Kies het bedrag dat je wilt opwaarderen (minimaal € 5)
  2. Kies een betaalwijze – je kunt kiezen voor iDeal of een creditcard (Visa of Mastercard)
  3. Kies voor betalen. Je wordt dan doorverwezen naar de beveiligde omgeving van jouw bank.
  4. Na betaling staat het saldo direct in je wallet en kun je een lot kopen of weddenschappen plaatsen.
Saldo uitbetalen

Saldo uitbetalen

Je kunt het saldo vanuit je wallet eenvoudig op je bankrekening laten storten. Voordat we dit doen willen we wel zeker zijn dat je 18 jaar of ouder bent en of je e-mailadres klopt. Zorg dus dat je dit bevestigd hebt.

  1. Ga naar de wallet pagina
  2. Kies voor uitbetalen
  3. Vul het bedrag in wat je op je bankrekening wilt laten storten (minimaal €5)
  4. Klik op uitbetalen.

Het duurt maximaal 5 werkdagen voor het geld op je rekening staat. In de meeste gevallen is dit echter al de volgende dag.

Transacties

In jouw Nederlandse Loterij account zie je bij transacties een overzicht van alle opwaarderingen en uitbetalingen van jouw wallet. Hier kun je eenvoudig zelf controleren wanneer, en voor welke spellen, je met jouw wallet loten hebt gekocht. Ook kun je hier bekijken wanneer je prijzengeld in je wallet ontvangen hebt.

Opwaarderen en uitbetalen

Hoeveel geld je opgewaardeerd hebt naar je wallet en hoeveel je uitbetaald hebt naar je bankrekening zie je onder "opwaarderen en uitbetalen".

  • Filter op stortingen: je ziet alle bedragen die je zelf in je wallet gestort hebt.
  • Filter op uitbetalingen: je ziet alle bedragen die uitbetaald zijn op je rekening.

Goed om te weten: de datum die je ziet is de datum dat je de uitbetaling hebt aangevraagd, dit is niet (altijd) gelijk aan de datum dat het geld op je rekening gestort is.

Inzet en resultaat

Inzet en resultaat Hoeveel je hebt uitgegeven aan het meespelen met de spellen van Nederlandse Loterij zie je onder "inzet en resultaat". Zowel de kosten voor je abonnement als de betalingen vanuit je wallet zie je hier terug.

Online meegespeeld?

  • Je ziet het bedrag dat je per spel uitgegeven hebt terug op de datum dat je je lot gekocht hebt.
  • Prijs gewonnen? Jouw prijs zie je terug op de datum dat we je prijs uitbetaald hebben. Dit is vaak 1 of 2 dagen na de trekking.

Abonnee?

  • De kosten voor je abonnement zijn via automatische incasso afgeschreven van jouw bankrekening. Deze kosten zie je ook terug in jouw transactieoverzicht. Je ziet het bedrag van jouw abonnement per lot én per trekking weergegeven. De datum bij deze uitgaven is 1 of 2 dagen voor de trekking.
  • Prijs gewonnen? Jouw prijs zie je terug op de datum dat we je prijs uitbetaald hebben. Dit is vaak 1 of 2 dagen na de trekking.
Gewonnen

Gewonnen? Ontvang het in je wallet of op je bankrekening

Je kunt zelf bepalen waar je je gewonnen prijzen wilt ontvangen: in je wallet of op je bankrekening. Op de wallet pagina vind je welke instelling je nu hebt. Heb je je instelling nu op bankrekening staan? Dan kun je dit eenvoudig zelf omzetten naar je wallet. Ontvang je prijzen nu in je wallet en wil je je prijzen liever op je bankrekening ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Veelgestelde vragen