Vanwege een technische storing tussen 00.00 uur en 01.15 uur in nieuwjaarsnacht, kon de lotenchecker mogelijk een onjuist resultaat laten zien. Wij adviseren iedereen om het lot of de loten te bewaren en de uitslag te controleren op https://www.staatsloterij.nl/trekkingsuitslag. Nadat de storing was geconstateerd, zijn er meteen maatregelen genomen: de lotenchecker is offline gehaald, er is een push bericht verstuurd via de app en onze klanten zijn verwezen naar onze website met de gehele trekkingsuitslag.
Het is heel vervelend dat dit juist nu gebeurd is, veel mensen willen graag weten of zij een prijs gewonnen hebben. De uitslag is na te lezen op onze website https://www.staatsloterij.nl/trekkingsuitslag, op Teletekst en bij het verkooppunt. De Staatsloterij raadt aan geen Oudejaarsloten weg te gooien.
Technische storing
De website en andere kanalen krijgen alle informatie met lotnummers en prijzen uit een database. Alleen bij de lotenchecker ging dit niet goed, er kwam tijdelijk geen informatie door. Dit wordt verder onderzocht.
Abonneespelers en online gekochte loten
Van abonneespelers en mensen die online een lot hebben gekocht, weet de Staatsloterij wie zij zijn en met welke lotnummers zij hebben meegespeeld. Deze spelers krijgen automatisch het prijzengeld op hun rekening gestort, als zij een prijs gewonnen hebben.
Vragen en Klachten
De Staatsloterij heeft op zondagmiddag 1 januari klachten ontvangen via social media en verwacht ook nog telefoontjes hierover. “Het is vervelend dat dit hulpmiddel niet werkte net na de Oudejaarstrekking. Dat is tenslotte de gemakkelijkste manier om je lot te controleren. Gelukkig wordt de uitslag altijd op meerdere kanalen gepubliceerd. We roepen spelers op hun loten altijd via meerdere kanalen te controleren.