Logo Nederlandse loterij

Nederlandse Loterij investeert 3,8 miljoen euro in amateurvoetbal

Rijswijk, Namens de KNVB (Koninklijke Nederlandse Voetbalbond) heeft directeur amateurvoetbal Jan Dirk van der Zee vandaag uit handen van Arno de Jong, directeur Brands & portfoliomanagement van Nederlandse Loterij, een symbolische cheque van 3.797.841 euro overhandigd gekregen. Het bedrag dat Nederlandse Loterij, waarvan Toto onderdeel is, afdraagt aan de KNVB is volledig bestemd voor de ontwikkeling van het Nederlandse amateurvoetbal.

Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal van de KNVB is blij met deze bijdrage: “Ieder weekend organiseren we meer dan 30.000 wedstrijden voor ruim 1,2 miljoen voetballers, deze bijdrage kunnen wij goed gebruiken om het voetbal voor al deze mensen nog leuker te maken. Naast voetbal aantrekkelijker maken willen we ook zoveel mogelijk mensen bij onze sport betrekken. Het voetbal moet laagdrempelig blijven en iedereen die, op wat voor manier dan ook, wil meedoen moet deze mogelijkheid hebben. Deze bijdrage van de Nederlandse Loterij biedt ons de ruimte om nog meer te investeren in nieuwe voetbalvormen. Zo kunnen we bijvoorbeeld 35+ en 45+, G-voetbal en ook zaal-, jeugd- en vrouwenvoetbal weer naar een hoger plan tillen.”

Directeur Brands & portfoliomanagement van Nederlandse Loterij Arno de Jong: “Onze ambitie is Nederland gelukkiger en gezonder maken. Door te investeren in het amateurvoetbal in Nederland kunnen we nog meer mensen laten voetballen. Zo simpel is het. Dat is belangrijk en daardoor wordt Nederland ook fitter en gezonder.”