Logo Nederlandse loterij

Lang leve de nieuwe Koning Toto

Rijswijk,

Koning Toto Royston Drenthe draagt in de nieuwe Toto commercial de kroon over aan rapper Donnie, ook wel bekend als Maradonnie. De nieuwe Koning Toto maakt daarbij gebruik van zijn technische staf: voetbalkenner Jan Boskamp.

Na een succesvolle lancering van de nieuwe Toto WK campagne, trapt Toto het voetbalseizoen af met Donnie, die voorspellingen zal doen over de wedstrijden in alle binnen- en buitenlandse competities. Deze campagne bouwt door aan de herpositionering van het merk die met de WK campagne is ingezet. De inmiddels herkenbare stijl, met een sterke combinatie van voetbal en rap, geeft het merk nieuwe energie en spreekt een nieuwe, jongere doelgroep aan.

Er is gekozen voor een omnichannel campagne, waarbij naast een TV commercial ook radio, POS, display, rich media, online video, grappige social edits en vlogs worden ingezet. In de vlogs is een videocall te volgen tussen Jan Boskamp en Donnie, waarin ze de aankomende wedstrijden in de Eredivisie, Europa League, Champions League, wedstrijden van Oranje en de Toto KNVB Beker competitie bespreken.

Youtube link: https://youtu.be/q04M5bv2N-A