Per 1 januari 2019 treedt Lotto terug als hoofdsponsor van het succesvolle schaats- en wielerteam LottoNL-Jumbo. Dit is de uitkomst van de gesprekken hierover met het team.
Arno de Jong, marketingdirecteur van Nederlandse Loterij: “In de afgelopen 4 jaar hebben we samen met het schaats- en wielerteam veel bereikt en een nieuw organisatiemodel neergezet voor de Nederlandse sport door twee disciplines te combineren. Dat is uniek en succesvol gebleken.
Door terug te treden als hoofdsponsor, geven we de ruimte aan een ander om die rol over te nemen. De nieuwe hoofdsponsor zal snel bekend worden. Wij zijn ervan overtuigd dat het team met hen verder kan bouwen op het fundament dat is gelegd en wij wensen hen daarbij veel succes”.
Sinds 2015 is Lotto naamgevend hoofdsponsor van Team LottoNL-Jumbo. Daags nadat Belkin had aangegeven het hoofdsponsorschap te beëindigen werd het initiatief gestart voor een nieuwe gezamenlijke wieler-/schaatsploeg. Al snel werd de verbinding gelegd met de schaatsploeg van Brand Loyalty. In september 2015 trad Jumbo toe waardoor Team LottoNL-Jumbo ontstond. Het sponsorcontract van Lotto loopt nog tot en met 31 december 2018.