Toto, een spel van Nederlandse Loterij, is al sinds 2009 trotse hoofdsponsor van de KNVB Bekeren en is per 12 januari 2018 ook naamsponsor van de Toto KNVB Beker. De KNVB en Toto hebben dit samen bekend gemaakt op 12 januari op het KNVB hoofdkantoor in Zeist; precies 100 dagen voorafgaand aan de 100ste finale van deze prestigieuze cup. Vanwege deze bijzondere gelegenheid wordt er dit seizoen niet gestreden om een zilveren beker maar om een gouden beker.
Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB: “De KNVB is erg blij met de contractverlenging met Nederlandse Loterij tot en met 2022. Het naamgevend sponsorschap met Toto voor de Toto KNVB Beker is een echte verruiming op de eerdere contracten met de Staatsloterij en Toto. Toto is al sinds 2009 aan de KNVB verbonden en is uitgegroeid tot een zeer waardevolle en herkenbare partner van het bekertoernooi. Naamgeving is dan ook een logische volgende stap en die is bij dezen gezet. Nederlandse Loterij is ook een partij waar wij graag mee samenwerken omdat zij al jaren investeren in sport en in het voetbal.”
Arno de Jong, Directeur Marketing bij Nederlandse Loterij: “Toto is al sinds 2009 trotse hoofdsponsor van de KNVB en is nu ook naamsponsor van de Toto KNVB Beker. Toto en voetbal zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Niet alleen omdat Toto in 1957 een initiatief was van de KNVB, maar vooral omdat Toto net zoals heel veel Nederlanders groot fan is van het Nederlandse voetbal. Bovendien past de spanning die het Toto KNVB bekertoernooi met zich meebrengt goed bij Toto.”