Logo Nederlandse loterij

Nederlandse Loterij kiest voor Mindshare Greenhouse

Rijswijk, Nederlandse Loterij, de naam achter zeven bekende kansspelen, kiest na een bureauoriëntatie voor mediabureau Mindshare Greenhouse. Vanaf 1 januari 2020 is het bureau verantwoordelijk voor de strategie, mediaplanning- en buying van alle merken van Nederlandse Loterij, o.a. Staatsloterij, Lotto en Toto.

‘We werken steeds meer geïntegreerd in creatie, media en performance. Dit vraagt om een flexibele aanpak tussen online en offline media. Zeker bij het opengaan van de online kansspelmarkt in Nederland in 2021 is het essentieel om media onder één bureaugroep onder te brengen. Mindshare Greenhouse heeft tijdens de mediareview laten zien dat zij gezamenlijk dé partij zijn om invulling te geven aan de toekomstplannen van Nederlandse Loterij’, aldus Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij. Greenhouse is geen onbekende partij voor Nederlandse Loterij, zij zijn al jaren verantwoordelijk voor alle online activiteiten. De uitbreiding van de samenwerking, betekent dat Nederlandse Loterij na 8 jaar prettige samenwerking afscheid neemt van mediabureau UM.

Atva van Zanten, CEO Mindshare, zegt: ‘Wij zijn er ontzettend trots op dat merken de nieuwe propositie van Mindshare Greenhouse op waarde schatten. Dat is een enorm compliment naar onze teams in Eindhoven en Amsterdam die de afgelopen periode heel erg hard gewerkt hebben aan de integratie. Dat Nederlandse Loterij juist in deze periode vol veranderingen en uitdagingen in de kansspelmarkt voor ons kiest, bewijst dat de geïntegreerde communicatiestrategie die wij nu kunnen bieden aansluit op de complexe vraagstukken van merken vandaag de dag.’