“Door de stadions en het Olympisch en Paralympisch dorp galmt dit jaar minder geluid. Gelukkig is de support vanuit Nederland er niet minder om. Ik ben daarom heel blij met alle initiatieven die onze helden in Tokyo supporten”, aldus Van den Hoogenband.
Lisbeth Gruppen, Brand Manager Nederlandse Loterij, over de campagne: “Op dit relevante moment maken we zichtbaar wat Nederlandse Loterij daadwerkelijk betekent voor de sport in Nederland, passend bij de rol die we hebben in de maatschappij. We zijn ontzettend trots op de TeamNL-sporters die Nederland vertegenwoordigen in Tokyo. Met deze ode willen we hen laten zien dat, ook al zien ze ons niet, wij er toch zijn.”
De ode is vanaf maandagavond 19 juli te zien en te horen op tv, radio en social media.
Oranje Boven
Sporters van TeamNL gaan op de terugweg van de Olympische Spelen in de lucht uitgebreid in gesprek met prominente verslaggevers over hun belevingen in Tokyo. De vier verslaggevers die de gesprekken voeren, zijn: voormalig kickbokskampioen Remy Bonjasky, programmamaker Frank Evenblij, winnares olympisch goud Fatima Moreira de Melo en tv-presentatrice Shelly Sterk. ‘Oranje Boven’ is een initiatief van NOC*NSF in samenwerking met Nederlandse Loterij en het AD en wordt mede mogelijk gemaakt door KLM.
De support gaat verder
Nederlandse Loterij draagt bij aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Als belangrijke financier van de Nederlandse sport maken we sport toegankelijk voor iedereen: van jong tot oud en van Olympisch tot Paralympisch. Jaarlijks dragen we miljoenen af aan de Nederlandse sport, via NOC*NSF. In 2020 ging het om een bedrag van 45,2 miljoen euro.