Samen met Happy Hardcore-legendes Charly Lownoise & Mental Theo maakt hij een opvallende EK-track waarin Jack van Gelder nog één keer zijn fameuze commentaar uit 2010 doet. Happy Hardcore, wie is er niet mee opgegroeid in de jaren negentig? De snelle piano’s en vrolijke beats geven je ook nu nog dezelfde aanstekelijke energie als vroeger. Dat geldt zeker ook voor Wesley Sneijder in de nieuwe throwback-campagne van TOTO.
Iconisch moment
Wesley Sneijder heeft alle recht van spreken als Koning TOTO dit EK. Hij is recordinternational en heeft in heel Europa gevoetbald. Van Spanje tot Italië, van Frankrijk tot Turkije. Je mag van hem de nodige voetbalkennis en de juiste voorspellingen verwachten. Sneijder, zelf opgegroeid in de Utrechtse volkswijk Ondiep en een echte ‘nineties kid’, bewijst ook nog eens een serieus potje te kunnen hakken. In zijn TOTO-trainingspak. Wie hem wil verslaan als Koning TOTO moet dit EK van goede huize komen.
In de campagne gaan we terug naar één van de meest iconische momenten van Wesley Sneijder in het shirt van Oranje. Zijn 2-1 in de kwartfinale tegen Brazilië op het WK in Zuid-Afrika. De kleinste man op het veld kopt de winnende treffer binnen en Nederland gaat uit zijn dak. Die goal is onlosmakelijk verbonden met het commentaar van Jack van Gelder en komt in de TOTO-campagne opnieuw tot leven.
Charly Lownoise & Mental Theo brengen speciale EK track
Ruim 25 jaar na de hit ‘Wonderful Days’ maken Charly Lownoise & Mental Theo er samen met Wesley Sneijder opnieuw een ouderwets Happy Hardcore-feestje van. Met een beukende EK-track die voor velen als jeugdsentiment zal voelen.
De campagne is woensdag 2 juni gelanceerd met een lange versie van de tv-commercial in de rust van de interland Nederland-Schotland. Charly Lownoise & Mental Theo brengen de speciale EK-track officieel uit. Deze is te beluisteren via Spotify en YouTube. Het nineties reversible TOTO-trainingspak is als exclusieve EK-gadget verkrijgbaar via toto.nl/ek. Voorafgaand aan de lancering is de nieuwe Koning TOTO aangekondigd met een teaser rond de Champions League-finale.
Arno de Jong, Chief Marketing Officer bij Nederlandse Loterij, kijkt uit naar het EK: “We hebben er een extra jaar op moeten wachten, maar met Koning Wesley brengen we de campagne naar een nieuw level. Met de Happy Hardcore muziek en de trainingspakken herleven de nineties, maar door de enscenering maakt TOTO het helemaal van nu.”
Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWANEBOKO roemt de muzikale twist van de Koning TOTO campagne. ‘Happy Hardcore is Nederlands glorie. Wesley kwam bij ons op kantoor en ik hem vroeg of ’ie überhaupt wel kan zingen? ‘Ik kan alles’, was z’n antwoord. En dat bewijst hij nu, Wesley staat te hakken als een echte koning!’