Alexander Pechtold, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Nederlandse Loterij: “Ons aanbod van aantrekkelijke en veilige kansspelen via verschillende kanalen is continu in ontwikkeling. Met Arno de Jong als CCO in het dagelijks bestuur van Nederlandse Loterij zetten we onze speler nog nadrukkelijker centraal in de organisatie. Zodat we ook in de toekomst – zowel digitaal als in de winkel – leidend en onderscheidend blijven. Arno is met zijn ondernemende en creatieve geest de aangewezen persoon om Nederlandse Loterij te begeleiden in de gewenste doorontwikkeling.”
Arno de Jong werkt sinds 2016 voor Nederlandse Loterij als Chief Marketing Officer. Daarvoor was hij onder meer directeur marketing van De Lotto, de organisatie die in 2016 fuseerde met De Nederlandse Staatsloterij tot Nederlandse Loterij. Onder leiding van De Jong ontwikkelde de marktpositie van Nederlandse Loterij zich exponentieel en won Nederlandse Loterij vele vakprijzen, waaronder vier Gouden Loeki’s voor de commercials van de Staatsloterij Oudejaarstrekking.
De Jong is in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor de klantstrategie, de spelmerken en het integrale commerciële beleid van Nederland loterij.