Logo Eurojackpot

Be a Winner Man; de nieuwe campagne van Eurojackpot

Rijswijk, Of je nu de jackpot wint of niet, ga als een winnaar door het leven. Dat is de boodschap van de nieuwe merkcampagne van Eurojackpot. In de nieuwe commercial zien we een man zelfverzekerd, in ochtendkleding, door de straten ‘rollen’. Onderweg trekt hij veel bekijks van anderen. Zijn zelfvertrouwen werkt aanstekelijk en iedereen lijkt hem te waarderen. Heeft hij de Eurojackpot gewonnen of niet? Het maakt niet uit, want de échte rijkdom is zijn mindset.

Met deze nieuwe campagne kiest Eurojackpot voor een nieuwe strategie. Saskia Baartman, Business Director Eurojackpot: ‘Door een nieuwe richting in te slaan, claimen we een unieke en eigen positie in het loterijlandschap. We leggen minder focus op wat je allemaal kunt doen met de hoogst oplopende jackpot van Nederland, maar kiezen voor een andere insteek. Daarin roepen we op het leven te leven zoals alleen jij dat kunt: ga ervoor en geniet. En stop niet met dromen, want 120 miljoen is wel lekker man…’

Eurojackpot kiest in de campagne niet voor een voor de hand liggende Hero als hoofdpersoon, maar iemand aan wie je je kunt spiegelen. Iemand met charisma, met een mentaliteit en zelfvertrouwen die we allemaal best zouden willen hebben. Niet zijn looks, maar juist die eigenschappen maken indruk. Hiermee wil Eurojackpot aantonen dat iedereen een ‘Winner Man’ kan zijn. Het is een mindset die het leven leuker maakt.

Eurojackpot ontwikkelde de nieuwe campagne samen met TBWA\NEBOKO. Anouk Zink, Managing Director: ‘Be a Winner Man is een verfrissende en disruptieve kijk op rijkdom. De hoofdpersoon, die levensvreugde en zelfvertrouwen uitstraalt, inspireert ons allen om met een winnaarsmentaliteit door het leven te gaan, jackpot of niet. Het laid-back karakter van de muziek onderstreept deze boodschap en nodigt iedereen uit om elke dag als ‘Winner’ te leven.’

Credits
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Saskia Baartman, Froukje Claes en Emma Revis
Bureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Mindshare
Online doorvertaling: Ambassadors
Productiemaatschappij: Stink Films
Offline edit: Final Cut
Sound design: AMP
Grading: Company 3
VFX & online: Ambassadors

Over Eurojackpot
Eurojackpot wordt gespeeld in negentien Europese landen. Iedere dinsdag- en vrijdagavond is de trekking, met een jackpot die kan oplopen tot 120 miljoen euro.

Eurojackpot is een spel van Nederlandse Loterij. Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland met tien spelmerken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Sport, TOTO Casino, Winnitt en TOTO Winkel. In 2022 heeft Nederlandse Loterij 5.829 miljoen euro aan prijzengeld uitgekeerd aan haar spelers (inclusief kansspelbelasting). Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2022 ging het om een bedrag van 195 miljoen euro.