Logo Staatsloterij

Staatsloterij lanceert nieuwe campagne: Even 30 jaar op sabbatical?

Rijswijk, Staatsloterij komt in aanloop naar de Droomsalaristrekking van 1 oktober met een nieuwe campagne. In deze nieuwe campagne, de opvolger van de inmiddels welbekende kantoorman, legt Staatsloterij de nadruk op een ‘rijk leven’, waarbij het niet enkel draait om geld of spullen, maar om een leven vol ervaringen. En om dat te doen, heb je iets nodig wat niet te koop is: tijd.

Tijd is weliswaar niet te koop, maar met 10.000 euro netto per maand, 30 jaar lang, win je wel alle tijd die nodig is om nieuwe dingen te ervaren. Bijvoorbeeld door een sabbatical in te lassen en te doen wat je écht gelukkig maakt.

Onlinecampagne
De nieuwe campagne van Staatsloterij is dinsdag 10 september gestart via televisie, outdoor, radio en online. Zo is in de nieuwste commercial te zien hoe twee bouwvakkers zich afvragen waar hun collega is. Die blijkt echter ‘even’ 30 jaar op sabbatical te zijn.

Staatsloterij focust zich met de campagne vooral op online. Zo laat cabaretier en presentator Steven Brunswijk zien op zijn socials dat je hem niet langer hoeft te bellen, appen, mailen of chatten, want ‘ik ga even 30 jaar op sabbatical’. In zijn onlinevideo’s, die verschijnen tussen 16 september en 1 oktober, laat Brunswijk zien dat hij eindelijk zijn dromen kan gaan waarmaken. Daarnaast ontwikkelde Staatsloterij in samenwerking met Brunswijk een speciale sound die door verschillende influencers zal worden overgenomen om de campagne kracht bij te zetten. Ook deze video's verschijnen de komende weken online.

Credits
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Michael Kastelijns en Esther Tersteeg
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productiemaatschappij: Holy Fools
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Offline edit: Pim van der Pas en Renzo Candido
Sound design: AMP Amsterdam
Grading: Ambassadors
VFX & online: Ambassadors