Met deze campagne laat Staatsloterij zien dat vriendschap nog belangrijker is dan het winnen van een grote prijs. Koningsdag vier je samen! In de commercial zien we de hoofdrolspeler, genaamd Boris, op zijn werk in Tokio. Daar wordt door een koerier een goudvis aan hem bezorgd. Boris weet niet precies wat hij hiermee moet, maar neemt de goudvis mee naar huis. Onderweg ziet hij op een groot oranje billboard de tekst: Boris, we missen je. Boris begrijpt het nog steeds niet helemaal, totdat hij thuis een enveloppe uit Nederland opent. In de enveloppe zit een Koningsdaglot, met een notitie van zijn vrienden: Als jij komt winnen we sowieso. De commercial eindigt op Koningsdag, wanneer de vrienden van Boris in een oranje café staan, als er ineens een bekend gezicht in de deuropening verschijnt. Zou het dan toch…?
Michael Kastelijns, Business Director Staatsloterij: ‘We zien dat de Koningsdagtrekking van Staatsloterij écht onderdeel van Koningsdag is geworden en thuishoort in het rijtje van de oranje tompouce en de vrijmarkt. Met deze campagne benadrukken we het gevoel dat Nederland heeft tijdens Koningsdag: samen zijn en samen vieren.’ Aansluitend bij de nieuwe campagne van Staatsloterij, en relevanter dan ooit dit jaar, is Groepsspelen, waarbij gewonnen prijzen gelijkwaardig over een groep spelers verdeeld worden. ‘Dé manier om samen met vrienden, familie of collega’s mee te spelen met Staatsloterij,' aldus Michael Kastelijns.
Anouk Zink, Managing Director TBWA\NEBOKO: ‘Sommige dingen in het leven zijn waardevoller dan het winnen van die ene grote hoofdprijs. Dat is de boodschap die we al jaren uitstralen bij de herkenbare Oudejaarscommercials van Staatsloterij en die nu ook bij de Koningsdagcommercial terugkomt. Met deze commercial werden we uitgedaagd om weer alles uit de kast te halen en een inspirerend en ontroerend verhaal te maken. Met als resultaat een commercial waarin we mensen aansporen om elkaar op te zoeken en samen te zijn, iets wat tekenend is voor Koningsdag.’