Logo Nederlandse loterij

Claudia Sampaio en Yvonne de Liefde versterken Nederlandse Loterij

Rijswijk, Claudia Sampaio en Yvonne de Liefde maken de overstap naar Nederlandse Loterij. Sampaio wordt Director Retail en komt van Coca-Cola Europacific Partners, waar ze de afgelopen jaren actief was als Associate Director Retail. Yvonne de Liefde, tot voor kort Manager Global Heineken Sponsorship Events, begint als Head of Sponsoring en Partnerships. Beiden starten 1 september bij de grootste kansspelorganisatie van Nederland.

Arno de Jong, CCO Nederlandse Loterij: “Met Claudia en Yvonne halen we een schat aan ervaring binnen in retail- en salesmanagement en in sponsoring en partnerships. Beiden hebben een bewezen staat van dienst in het opbouwen van betekenisvolle samenwerkingen, een strategische blik en zijn in staat de organisatie verder te versterken en klaar te stomen voor de toekomst.”

Director Retail
In haar nieuwe functie is Sampaio verantwoordelijk voor de gehele retailorganisatie van Nederlandse Loterij. Sampaio: “Ik ben blij en het voelt als een eer om bij Nederlandse Loterij te starten. We gaan er met de verschillende teams samen voor zorgen dat we vooroplopen in de transformaties die retail in Nederland momenteel doormaakt, zowel in de bestaande kanalen als bij nieuwe klanten.”
  
Sampaio begon haar carrière bij Procter & Gamble en werkte vervolgens in verschillende functies voor Perrigo Nederland. Sinds mei 2022 was ze in dienst van Coca-Cola Europacific Partners. 

Head of Sponsoring & Partnerships
De Liefde wordt verantwoordelijk voor het strategisch management en de operationele uitvoering van de sponsorcontracten met onder andere TeamNL, KNVB, verschillende voetbalclubs in de Eredivisie en de Vrouwen Eredivisie. De Liefde: “Ik ben trots deze nieuwe rol te mogen vervullen. Nederlandse Loterij laat al vele jaren zien wat de verbindende kracht van sport is. Ik kijk ernaar uit samen met het team de mooie spelmerken nog succesvoller te maken en daarmee bij te dragen aan de missie van Nederlandse Loterij.”

De Liefde begon haar carrière bij eventorganisatie Trefpunt en werkte vervolgens voor onder andere De Lotto en KPN in verschillende marketingcommunicatiefuncties. Sinds 2013 was ze actief bij Heineken en verantwoordelijk voor samenwerkingen met onder meer NOC*NSF, KNVB en de introductie van Birra Moretti in Nederland.

Over Nederlandse Loterij
Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland met tien spelmerken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Winkel, TOTO Sport, TOTO Casino en Winnitt. Nederlandse Loterij keerde in 2024 5,3 miljard euro aan prijzengeld uit aan haar spelers (inclusief kansspelbelasting).

Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2024 ging het om een bedrag van 203,6 miljoen euro. Daarmee is Nederlandse Loterij dé aanjager van sport en bewegen in Nederland.

Claudia Sampaio

Claudia Sampaio

Director Retail

Yvonne de Liefde

Yvonne de Liefde

Head of Sponsoring en Partnerships