logo-eurojackpot

Eurojackpot nieuwe mouwsponsor NAC Breda

Loterij verbindt zich voor twee jaar aan de Parel van het Zuiden

Rijswijk, Eurojackpot is de komende twee seizoenen mouwsponsor van NAC Breda. Het loterijmerk van Nederlandse Loterij siert daarom tot en met het seizoen 2026/2027 op het thuis- en uitshirt van de club uit Breda.

Eurojackpot is een loterij die in negentien Europese landen wordt gespeeld. Sportsponsoring door loterijen is toegestaan. Het Nederlandse voetbal was halverwege de vorige eeuw een van de grondleggers van de loterij-organisatie; nog altijd gaat de opbrengst van de spellen van Nederlandse Loterij, waaronder Eurojackpot, terug naar de Nederlandse sport.

Eric Matijsen, Directeur Sales & Marketing van NAC: “Nederlandse Loterij is een betrouwbare partner van het Nederlandse voetbal en haar loterijmerk Eurojackpot een welkome mouwsponsor voor NAC.”

Michael Kastelijns, Managing Director Loterijen van Nederlandse Loterij: “NAC Breda is een club met een rijke historie en een sterke band met haar achterban. Net als Eurojackpot staat NAC voor ambitie, beleving en verbondenheid. Eurojackpot is trots om als partner verbonden te zijn aan het Nederlandse voetbal. Met deze samenwerking steunen we talent en investeren we in de toekomst van de voetbalsport.”

Over Eurojackpot
Eurojackpot is een van de zes loterijen van Nederlandse Loterij – samen met Staatsloterij, Lotto, Lucky Day, Miljoenenspel en Krasloten – en wordt gespeeld in negentien Europese landen. Iedere dinsdag- en vrijdagavond is de trekking, met een jackpot die kan oplopen tot 120 miljoen euro. Nederlandse Loterij staat voor verantwoord spelen: meedoen is leuk en moet ook leuk blijven. Naast de samenwerking met NAC is Eurojackpot naamgevend hoofdsponsor van de KNVB Beker en de Vrouwen Eredivisie.

Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2024 ging het om een totaalbedrag van 203,6 miljoen euro. Daarvan ging ruim 4,8 miljoen euro naar de KNVB en het amateurvoetbal. Bovenop deze maatschappelijke bijdrage steunen Nederlandse Loterij en haar spellen ook als sponsor de Nederlandse sport.