Logo Eurojackpot

Eurojackpot nieuwe official sleeve partner AZ

Loterij verbindt zich voor 5 jaar aan Alkmaarse club

Rijswijk, Eurojackpot is de komende vijf seizoenen official sleeve partner van AZ. Het loterijmerk van Nederlandse Loterij siert daarom tot 2030 de mouw van het thuis- en uitshirt van de Alkmaarse club. Het Nederlandse voetbal was halverwege de vorige eeuw een van de grondleggers van de loterij-organisatie; nog altijd gaat de opbrengst van de spellen van Nederlandse Loterij, waaronder Eurojackpot, terug naar de Nederlandse sport. Eurojackpot is een loterij die in negentien Europese landen wordt gespeeld.

Merijn Zeeman, Algemeen Directeur van AZ: “Nederlandse Loterij is een vertrouwde naam binnen de sportwereld. Ze ondersteunen niet alleen topsport, maar ook breedtesport en maatschappelijke initiatieven. Die maatschappelijke verantwoordelijkheid spreekt ons aan en sluit goed aan op de koers die we als club varen. We zijn trots om hen te verwelkomen als mouwpartner.”

Commercieel Directeur Michael Koster licht toe: “Bij AZ geloven we in de verbindende kracht van sport. Nederlandse Loterij deelt dat geloof en investeert daar aantoonbaar in. De samenwerkingen die zij aangaan hebben als doel om het Nederlandse voetbal verder te laten groeien en sterker te maken. Het uitgangspunt ‘door de sport, voor de sport’ staat nog altijd centraal, net als bij ons.”

Michael Kastelijns, managing director loterijen van Nederlandse Loterij: “AZ is een club met ambities en speelt elk seizoen mee om de prijzen. Dat past perfect bij Eurojackpot: de loterij voor echte winnaars, met de hoogste hoofdprijs van Nederland. Met deze loterij steunen we het Nederlandse voetbal en willen we de sport verder vooruithelpen. Want Nederlandse Loterij is de grootste aanjager van sport en bewegen. We zijn dan ook trots op onze samenwerking met AZ als official partner.”

Over Eurojackpot
Eurojackpot is een van de zes loterijen van Nederlandse Loterij – samen met Staatsloterij, Lotto, Lucky Day, Miljoenenspel en Krasloten – en wordt gespeeld in negentien Europese landen. Iedere dinsdag- en vrijdagavond is de trekking, met een jackpot die kan oplopen tot 120 miljoen euro. Nederlandse Loterij staat voor verantwoord spelen: meedoen is leuk en moet ook leuk blijven. Naast de samenwerking met AZ is Eurojackpot naamgevend hoofdsponsor van de KNVB Beker en de Vrouwen Eredivisie.

Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2024 ging het om een totaalbedrag van 203,6 miljoen euro. Daarvan ging ruim 4,8 miljoen euro naar de KNVB en het amateurvoetbal. Bovenop deze maatschappelijke bijdrage steunen Nederlandse Loterij en haar spellen ook als sponsor de Nederlandse sport.

Eurojackpot official sleeve partner AZ