Logo Nederlandse loterij

Thomas van Vessem Head of Marketing Services bij Nederlandse Loterij - Bas Ticheler nieuwe Head of Corporate Communicatie

Rijswijk, Thomas van Vessem start per direct als Head of Marketing Services bij Nederlandse Loterij. Hierbij treedt hij toe tot het commercieel directieteam van de kansspelorganisatie. Bas Ticheler, hiervoor perschef van het Nederlands elftal en tevens hoofd communicatie topvoetbal van de KNVB, volgt Van Vessem op als Head of Corporate Communicatie & Brand.

In zijn nieuwe rol wordt Van Vessem eindverantwoordelijk voor de complete marketing services-kolom – met onder andere media, marketing automation en studio – voor alle spelmerken van Nederlandse Loterij, waaronder Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, TOTO en Krasloten. Van Vessem: “In mijn nieuwe rol komt voor mij alles samen: aan de slag met onze mooie merken vanuit de strategische en datagedreven kant van marketing, creativiteit én mijn grote liefde voor het mediavak – gevoed door mijn carrière bij o.a. de Persgroep/DPG Media. Ik kijk ernaar uit om – samen met de teams – verder te bouwen aan onze mooie merken, effectieve campagnes te maken en bij te dragen aan een gezond en sportief Nederland.”

Per 15 mei start Bas Ticheler bij Nederlandse Loterij: ''Na tien mooie jaren in het topvoetbal kijk ik uit naar deze nieuwe uitdaging. Ik heb altijd de ambitie gehad een brede corporate communicatie-rol te vervullen en ben blij dat ik deze kans krijg bij de Nederlandse Loterij. Ik verheug me op mijn nieuwe job en heb er alle vertrouwen in dat het een mooi en succesvol avontuur wordt.'' Voor zijn KNVB-periode was Ticheler verslaggever en commentator bij NOS Sport.

Over Nederlandse Loterij
Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland met tien spelmerken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Sport, TOTO Casino, Winnitt en TOTO Winkel. In 2023 heeft Nederlandse Loterij 5,7 miljard euro aan prijzengeld uitgekeerd aan haar spelers (inclusief kansspelbelasting).

Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2023 ging het om een bedrag van 196,1 miljoen euro.

Thomas van Vessem

Head of Marketing Services

Bas Ticheler

Head of Corporate Communicatie & Brand